Herziene Reclamecode SMS-dienstverlening ingegaan

Geplaatst op 19-05-2011 om 14:30

Klachten die zijn ingediend over reclame voor SMS-diensten worden behandeld op basis van de herziene versie van de Reclamecode voor SMS-dienstverlening, die met ingang van 15 mei jl. in werking is getreden. Deze Reclamecode SMS-dienstverlening is als Bijzondere Reclamecode onderdeel van de Nederlandse Reclame Code ter vervanging van de eerste versie d.d. 1 april 2009. De herziene reclamecode is in te zien op de website Reclamecode.nl/nrc, meldt het persbericht vanmiddag. Nieuw is het voorschrift dat een abonnementsdienst minimaal dezelfde nadruk moet hebben als een (ander) product of dienst in de desbetreffende reclame-uiting. Ook wordt het gebruik van een verplicht logo geïntroduceerd wanneer SMS-diensten kunnen worden aangegaan via televisie, print en/of internet. Bovenaan het logo dient ‘abonnement’ of ‘eenmalig’ vermeld te worden en respectievelijk de weekprijs of prijs per item in Euro’s. Het logo wordt aan aanbieders van SMS-diensten beschikbaar gesteld op de website SMS gedragscode.

 

Veel gezocht

 

Nieuwsbrief

Ik wil mij aanmelden voor de Smsdienst Keurmerk nieuwsbrief

 

Laatste Nieuws

Aanpak van sms-dienst...
Herziene Reclamecode ...
OPTA beboet spammer
Sms-aanbieders moeten...
Ongewilde sms-dienste...
Vodafone blokkeert sm...
Opt-out voor sms-dien...
Betere bescherming te...
Blokkeren premium-sms...
Volop onderzoek naar ...